

Pracownik w sieci- organizacja, kontrola, zarządzanie
Organizacja pracy zmienia się na naszych oczach, a praca w tzw. nowej rzeczywistości będzie wyglądała inaczej. Nie ma już powrotu do tego, co dobrze znaliśmy – zmieniły się oczekiwania pracowników, zmian wymaga też styl zarządzania przełożonych. Pandemia na stałe wprowadziła pracę zdalną, a menedżerowie zespołów i działy HR muszą radzić sobie z coraz to nowymi problemami i nauczyć się zarządzać potencjalnymi ryzykami personalnymi wynikającymi z hybrydowego modelu pracy.
Cele
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom dawki praktycznej wiedzy i możliwości rozwiązań w zarządzaniu rozproszonym zespołem, z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i psychologicznych.
Korzyści
- Zapoznanie z przepisami prawa dotyczącymi pracy zdalnej w stanie zagrożenia epidemicznego
- Analiza praktycznych problemów, z którymi spotykają się pracodawcy w zakresie organizacji i zarządzania pracą zdalną
- Omówienie zasad kontroli i rozliczania pracowników przez przełożonych
- Poznanie efektywnych sposobów zarządzania rozproszonym zespołem i komunikacji online
- Analiza możliwych problemów pracowników zdalnych oraz możliwości rozwiązywania ich przez menedżerów zespołów
Adresaci
- Kadra kierownicza
- Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
Program
Moduł I
Przepisy prawa
- Podstawy prawne pracy zdalnej w stanie zagrożenia epidemicznego
- Praca stacjonarna, zdalna czy hybrydowa?
- kto i na jakich warunkach decyduje
- ryzyko nierównego traktowania lub dyskryminacji
- Obowiązki pracodawcy, pracowników i przełożonych
- W jaki sposób sprawdzić warunki pracy w domu pracownika oraz przestrzeganie zasad BHP?
- Czy każdy wypadek w domu będzie wypadkiem przy pracy?
- Wykonywanie pracy poza miejscem stałego zamieszkania lub za granicą – ryzyka prawne i personalne
- Kiedy warto opracować regulamin pracy zdalnej i co powinien zawierać?
- Nowa rzeczywistość po pandemii i powroty do biur – jak zorganizować system pracy w odpowiedzi na potrzeby pracodawcy i pracowników
Moduł II
Organizacja i kontrola pracy zdalnej
- Zasady rozliczania pracowników i kontroli wyników pracy przez przełożonych
- Czas pracy pracownika i prawo do bycia offline
- Home office a dopuszczalny zakres kontroli pracowników – co wolno a czego nie wolno pracodawcy?
- Kontrola pracy zdalnej przez przełożonego
- zasady delegowania zadań
- ustalanie wskaźników efektywności
- informacja zwrotna i ocena pracy
- kontrola pracownika a poszanowanie prywatności
Moduł III
Zarządzanie rozproszonym zespołem
- Wyzwania menedżerów zarządzających rozproszonym zespołem a oczekiwania pracowników
- Pułapki home office
- jak pomóc pracownikom w organizacji pracy zdalnej?
- jak rozpoznać, że pracownik ma problemy z organizacją pracy, motywacją lub efektywnością?
- jak monitorować i wspierać pracowników słabiej radzących sobie poza biurem?
- Komunikacja w rozproszonym zespole
- narzędzia, kanały, rytuały
- dopasowanie sposobu komunikacji do specyfiki zespołu i potrzeb pracowników
- aktywizowanie pracowników w trakcie wideokonferencji – czy włączenie kamery jest obowiązkowe?
- integracja zespołu online
- W jaki sposób menedżerowie zespołów i dział HR mogą monitorować efektywność pracy zdalnej i satysfakcję pracowników?
INFORMACJE O SZKOLENIU
- Termin: -
- Czas trwania: 6 godzin
- Rodzaj: Online
- Cena: 490.00 zł/os.
Podana cena jest ceną brutto
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE DLA TWOJEJ FIRMY
Jeżeli interesuje cię to szkolenie, możemy je zorganizować dla twojej firmy.
Skontaktuj się w celu
poznania
szczegółów oferty

Poznaj trenera
Dorota Strzelec
Trener, psycholog, konsultant ds. zarządzania kadrami, doświadczony menedżer
Magister Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie (specjalność – doradztwo zawodowe), ukończyła także studia w zakresie Zarządzanie Kadrami, studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej oraz szkolenie z Coachingu Kryzysowego akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychotraumatologiczne.
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży doradczej – była konsultantem w międzynarodowej kancelarii prawnej oraz konsultantem i dyrektorem w agencji doradztwa personalnego w Warszawie. Wspierała też swoją wiedzą ekspercką izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant i trener, współpracuje także z prywatną poradnią zdrowia psychicznego.
Prowadziła projekty rekrutacyjne oraz programy outplacement dla specjalistów i kadry kierowniczej, doradzała międzynarodowym firmom w zakresie doskonalenia procedur zarządzania i dostosowania polityki personalnej do wymogów polskiego prawa, zarządzania zmianą i komunikowania zmian w procesach restrukturyzacji i zwolnień grupowych. W ostatnich latach była także zaangażowana w realizację wielu projektów dotyczących kształtowania właściwych relacji pracowniczych oraz zapobiegania nierównemu traktowaniu i mobbingowi poprzez opracowywanie procedur wewnętrznych, szkolenia dla pracowników i menedżerów, audyty relacji w zespole, udział w komisjach prowadzących postępowania wyjaśniające, planowanie działań naprawczych, specjalistyczne warsztaty dla wewnętrznych komisji antymobbingowych i rzeczników zaufania.
W trakcie swojej kariery miała okazję pracować dla kilkuset firm – międzynarodowych korporacji, polskich firm rodzinnych a także administracji państwowej i sektora publicznego. Opracowała wiele autorskich programów szkoleń bazujących na własnym doświadczeniu oraz unikalnej kombinacji wiedzy z zakresu zarządzania kadrami, psychologii, prawa pracy i ochrony danych osobowych (RODO). Jest prelegentem wielu seminariów i konferencji oraz autorką publikacji w prasie branżowej i portalach internetowych. Pracuje w jęz. polskim i angielskim.